Novým vlastníkem skupiny Antalis, jejíž součástí je firma BRANOPAC CZ, se letos v létě stala japonská společnost KPP. Co to znamená pro zákazníky? Změní se něco?

Český zákazník by měl toto spojení pocítit zejména na kvalitě poskytovaných služeb. Díky silnému mezinárodnímu zázemí nebudeme závislí jen na vlastní produkci a dokážeme mnohem efektivněji vyhledávat nové dodavatele. Zákazník tak může dostat to nejlepší obalové řešení vhodné právě pro jeho produkt. Nadnárodním zákazníkům dokážeme nabídnout centrální smlouvu s dodávkami do všech zemí, kde má daná firma provozovny. Pro tuto službu máme speciální pracovní tým (AIKA − Antalis International Key Account). Změna je zajímavá také pro české a slovenské dodavatele, kteří mají šanci se díky skupině KPP dostat na zahraniční trhy, a to včetně asijských, kde doposud Antalis aktivní nebyl.

Vzhledem k tomu, že spojením vznikla největší firma na světě v distribuci papírů a obalových materiálů, je další nespornou výhodou finanční stabilita celosvětového hráče.

V čem je vaše balení zakázek unikátní?

Vždy zjišťujeme skutečnou potřebu zákazníka − jaký produkt balí, jakou má logistiku, do jaké země produkt dodává. Říkáme tomu obalový audit. Díváme se ale i na takové procesy, jako je správné použití vázacích pásek při balení nebo zda může být zboží vystaveno korozi či otřesům při transportu nebo například slanému mořskému klimatu.

Čeští zákazníci se již také naučili, že balení není pouhá ochrana při transportu.
Čeští zákazníci se již také naučili, že balení není pouhá ochrana při transportu.
Foto: archiv Branopac

Máme vlastní design centrum (Packaging Design Center), které dokáže navrhnout balení na míru, vybere vhodný materiál, zvolí optimální uložení výrobků v balení a řadu dalšího. Díky velké databázi dodavatelů můžeme vybírat ze široké škály materiálů. Čeští zákazníci se již také naučili, že balení není pouhá ochrana při transportu. Je totiž velký rozdíl mezi tím, když z e-shopu obdržíte balíček a ten je zajímavě designově řešený nebo je jeho obal přizpůsoben případnému vrácení zboží, či se na vás ze zbytečně velké krabice vysype spousta skartovaného papíru, případně obrovské množství bublinkové fólie. Kde nakoupíte znovu?

Jak jste zvládli letošní první pololetí a jaké jsou vaše plány pro zbytek roku?

Měli jsme extrémně úspěšný první kvartál, kdy jsme rostli o 20 procent. Protože je ale velká část našich zákazníků z oboru automotive, v druhém pololetí jsme samozřejmě pocítili pokles. Za červenec a srpen ale již vidíme zlepšení trhu a opět rosteme; věřím, že v posledním čtvrtletí se vrátíme k meziročnímu růstu kolem 15 procent.

V loňském roce jsme navázali spolupráci s řadou nových zákazníků, nicméně kvůli koronaviru se zahájení spolupráce posunulo. Nyní se ale tyto projekty rozjíždějí ve velkém. Cítíme také nárůst v segmentu e-commerce, který ve druhém čtvrtletí prošel obrovským boomem. Patrné jsou rozdíly v našich obchodních aktivitách na jednotlivých východoevropských trzích − v Rumunsku jsou lidé například obrovskými fanoušky on-line nakupování, na tomto trhu jsme rostli o 70 procent. Naopak Polsko je silně závislé na automobilové výrobě.

Na co se v budoucnu zaměříte?

Chceme spolupracovat s významnými a pružnými dodavateli, aby náš zákazník vždy dostal materiál a řešení přesně na míru svým požadavkům. Klademe důraz na inovace a společensky udržitelná řešení. Naším cílem je zvyšovat tržní podíl v každé zemi tak, abychom byli jednoznačnou světovou jedničkou. Pro letošní rok tak počítáme se společným obratem přes pět miliard eur.

Související