Hlavně začněte! nabádá k digitalizaci společnost Vodafone, která nejen svým zákazníkům na portálu V-Hub radí,  jak se úspěšně vypořádat s moderními technologiemi, zajistit kybernetickou bezpečnost firmy nebo pracovat z domova. Digitalizace tak nemusí být doménou jen velkých průmyslových firem. Úspěšně se ve světě moderních technologií mohou pohybovat i podnikatelé či malé a střední firmy. „Koronavirová krize jim tuto cestu značně urychlila a podniky, které s digitalizací začaly včas, se s ní dokázaly lépe vypořádat,“ říká Pavel Kašpar, seniorní marketingový manažer společnosti Vodafone.

Bez covidu by podle Kašpara byla společnost výrazně víc pozadu. „Pro hodně podnikatelů i firem to byl klíčový impulz. Bez něj by někteří fungovali dál beze změny. Stačilo by jim pomalé DSL připojení – témata jako videohovor nebo sdílení dokumentů by byla jen pro hrstku nadšenců. Pochopení přínosů digitalizace může mít velký přesah i do nečekaných oblastí, jako je například oblast prodeje. Vyzkoušeli jsme si, že to jde i bez osobních schůzek, takže jich přes video stihneme dvakrát tolik. Bezesporu je tahounem modernizace vyšší efektivita, úspory za distribuci, pronájem kanceláří nebo obchodů, za energie i za zbytečné procesy,“ říká Pavel Kašpar.

Digitální akademie

Kampaň, jež odstartovala začátkem října, představila novinku pro firemní zákazníky, kterou je Vodafone Digiakademie s kurzy on-line marketingu zdarma. Zájemci o Digiakademii mohou projít až 11 výukovými bloky, ve kterých se seznámí se základy on-line marketingu, principy on-line reklamy, odbornými pojmy jako PPC reklama (pay-per-click, platba za kliknutí), SEO (search engine optimization, optimalizace pro vyhledávače), webovou analytikou nebo měřením internetových dat. Naučí se, jak nastavit správnou marketingovou strategii nebo jak si spravovat sociální sítě. Kurzy nejsou pouze teoretické, ale jsou plné praktických cvičení a ukázek, aby absolvent Digiakademie zvládl nejen teorii, ale například i nastavení kampaně v reklamních systémech.

„Tuto službu jsme spustili, abychom pomohli podnikatelům a firmám uspět v jejich on-line podnikání, které je dnes pro úspěch a konkurenceschopnost už doslova nevyhnutelné. Kromě Vodafone Digiakademie podnikatelům a firmám nabízíme naši nabídku na míru Vodafone FLEXI Business, díky které mají možnost si vybrat a nastavit služby podle svých potřeb. Výhodou této nabídky je bezesporu až 40procentní úspora nákladů ročně nebo využití dotace na zařízení ve výši až pětinásobku měsíční útraty,“ říká Pavel Kašpar.

Digiakademie byla spuštěna ve spolupráci se společností Digicamp. Veškeré kurzy jsou vedené PPC specialisty, webovými analytiky a marketingovými manažery, kteří se práci aktivně dlouhodobě věnují. Každý blok zahrnuje hodinový videokurz, ke kterému se může každý opakovaně vrátit, a také podklady ke stažení ve formátu PDF. Přihlášení do Digiakademie je snadné, a to pomocí promo kódu, který firemní zákazníci získali e-mailem, a naleznou ho také případně v aplikaci Můj Vodafone.

Jak uspět v digitálním světě

Rady a inspiraci, jak uspět v digitálním světě, nemají jen zákazníci Vodafonu, ale i ostatní lidé, například z řad podnikatelů nebo majitelů malých a středních firem. Na stránkách V-Hub je jim každý všední den od 10 do 15 hodin k dispozici on-line chat a desítky praktických a inspirativních článků o práci na dálku, digitálních dovednostech i on-line bezpečnosti.

Odborné články jsou rozděleny do tří sekcí. První z nich je Digitální kancelář, kde uživatelé mohou čerpat informace ohledně práce z domova. Některé firmy i přes uvolnění protipandemických opatření zachovávají práci on-line. Přestože tým nesedí v jedné místnosti, péče o něj by ale neměla přestat. Pomocí různých aplikací, jako je třeba Slack nebo Microsoft Teams, spolu mohou kolegové nadále komunikovat. Vodafone také zaměstnavatelům radí, že by i v budoucnu měli pečovat o jejich zábavu a umožnit alespoň občas společné uvolněné setkání.

Druhou sekcí jsou digitální dovednosti, kde se návštěvníci stránek mohou dozvědět, jak zlepšit návštěvnost webu, on-line prodeje i obchodní výsledky. A nemusí je to stát příliš mnoho peněz. „Pokud je pro podnikatele problém financovat digitalizaci, tak má problém celé jeho podnikání. Nemusí to být otázka statisíců do investic. Naopak to může být příležitost statisíce ušetřit. Myslím, že největší brzdou je obecně obava ze změny, nejistota z nových věcí, úsilí něco se učit, měnit procesy a podobně. Pokud je takový přístup ve firmě, tak se cokoliv těžko mění. Může to být ale samozřejmě i problém technický, jako je špatné připojení, nezabezpečené služby nebo neznalost moderních řešení,“ říká Pavel Kašpar.

Posledním tematickým okruhem je bezpečnost, což je v oblasti digitalizace bezesporu důležité téma. „Doporučujeme zákazníkům osvojit si tři zásady, které ochrání jejich firmu. Tou první je VPN, tedy virtuální privátní síť, díky které mohou zaměstnanci bezpečně přistupovat k firemním datům,“ vysvětluje Pavel Kašpar. A dodává: „Na to navazuje druhá zásada, a tou je chránit každé zařízení přistupující k síti, včetně mobilů. A tou poslední, na kterou nesmíme zapomenout je informovanost zaměstnanců. Všichni by měli znát jasně daná pravidla pro přístup k firemním informacím.“

Tento text vznikl ve spolupráci s partnerem Vodafone Business.